In cautarea frumusetilor patriei

0 Comments

Nici nu stiu de unde sa incep si unde sa termin.. Recunosc ca inca nu mi-am revenit dupa frumoasa vacanta, sunt cu mintea si sufletul tot acolo, insa asta nu m-a impiedicat sa va povestesc si voua ce frumos este sa fii "calator" in tara ta.. Romania noastra cea cu bune si cu rele, tara tuturor posibilitatilor ascunde destul de multe minunatii la care altii doar de viseaza. Este adevarat, nu ne mandrim cu lifturi gigante care sa ne urce pana la cer dar avem munti inalti ai caror varfuri par nemarginite, nu avem autostrazi si drumuri de vis, insa Transfagarasanul si Transalpina sunt mai mult decat spectaculoase si multi straini vin de la mii de km doar sa le descopere frumsetea..





 Nu avem parcuri de vis si nici palmieri uriasi dar avem paduri verzi unde simti ca renasti, inconjurat fiind de atata verdeata, nu avem multe inventii cu care altii se lauda, nu suntem cei mai mari domni insa adevaratele valori s-au nascut la tara.. Cine nu iubeste oare traditiile Maramuresului, plai cu flori sau cine n-a vizitat macar o data-n viata Moldova si Bucovina, cu intinsul tinut al manastirilor.. Cam asta mi-am dorit si eu in acest an, sa strabat tara-n lung si lat si sa ma bucur de o vacanta perfecta chiar aici, pe meleagurile patriei. Sa descopar adevaratele frumuseti, aici aproape de casa pentru ca muntii nostrii aur poarta..
Cum sa nu fii fascinat de maretia salinei Turda, cea mai importanta salina din Transilvania?

 
 


Nici Cheile Turzii nu se lasa mai prejos, o rezervatie naturala perfecta ce ofera un peisaj salbatic format din stanci abrupte, turnuri de piatra si creste ascutite..



Traversand tara in lung si lat, am descoperit atat de mult minunatii incat mi-ar lua cateva zile sa va povestesc.. Am descoperit oameni noi si traditii noi, am vizitat monumente celebre cum ar fi Ansamblul architectural Constantin Brancusi:





si am putut sa privesc indeaproape albastrul celebru "de Voronet".




Viata oamenilor simpli de pe meleagurile pe unde am purces m-a impresionat profund, traditiile se pare ca nu s-au uitat, nu s-au pierdut si nici nu le-a inghitit timpul. Sunt pastrate cu sfintenie din mosi stramosi iar cei mici poarta straiele traditionale cu atat bucurie in suflet incat am simtit ca ne-ar da noua, celor de la "capitala" o adevarata lectie de viata.




Da, sunt mandra de tara mea si de valorile ce ne reprezinta, sunt mandra ca m-am nascut si am trait aici, sunt mandra de ceea ce ma inconjoara. Imi iubesc tara si primavera si vara, iubesc muntele si marea, si Baraganul cu maci si ciulini. Iubesc la fel de mult stramosii traditiile si folclorul..





You may also like

Niciun comentariu:

Translate